Wykorzystanie potencjału „interaktywnej sieci” stało się głównym źródłem reklamy wielu firm i wyprzedza wiele tradycyjnych metod reklamy i ekspozycji drukowanych mediów, co stanowi, że internet są czymś co może trwać wieczność i daje możliwość osiągnięcia tysięcy, jeśli nie milionów klientów w mgnieniu oka. Pamiętaj, że jeśli zamieszczasz coś w sieci, robisz to ogólnodostępnym w całej społeczności międzynarodowej kanałem, w odróżnieniu od tradycyjnej reklamy w magazynie, który jest dostępny tylko w miejscach obiegu pisma. Interaktywność oznacza że firma ma dostęp do kampanii i interakcji z klientami w sposób, który nigdy nie był możliwy. Marketing internetowy nie jest trudny do wykonania. Możesz zatrudnić firmę, agencję reklamową albo zrobić sobie samodzielnie social media marketing plan. Internet jest to jedna z najbardziej opłacalnych metod – dostępnych, prostych – dzięki temu, że w większości jest on bezpłatny. Współcześnie internet jest prawie wszędzie i prawie każdy ma do niego dostęp, a w szczególności ludzie młodzi. Dodatkowym atutem kampanii internetowych jest niski koszt wejścia, czasami dobrze przygotowana kampania reklamowa rozprzestrzenia się po internecie sama za pośrednictwem marketingu wirusowego, czyli darmowego przesyłania informacji za pośrednictwem zainteresowanych nią internautów.