Media społecznościowe w ostatnim czasie są bardzo popularne na świecie. Co odróżnia je od zwykłych mediów posiadających redakcje, w mediach społecznościowych każda osoba która się zarejestruje i doda treści automatycznie staje się autorem, dziennikarzem, blogerem, każdy może się wypowiedzieć na dowolny temat. Powstało również wiele tematycznych mediów społecznościowych skupiających osoby zainteresowane danym tematem jak i wielotematyczne media skupiające wszystkich użytkowników bez względu na profil zainteresowania. Najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie jest facebook, który nie jest dostępny w Chinach, następnie YouTube, oczywiście serwisy te maja swoje odpowiedniki w państwie środka. W Chinach jedne z największych społeczności to QQ, Youku, Weibo. Wraz z rozwojem mediów społecznościowych powstało również wiele agencji marketingowych zajmujących się reklama w danych serwisach społecznościowych. Agencje zajmują się tak zwanym social marketingiem, czyli promocja produktów lub firm poprzez profile społecznościowe i kampanie wirusowe, oraz zajmujące się również dialogiem, kontaktem między firma a jej klientami bądź potencjalnymi klientami.